off
  
 Articles>صنعت و معدن >صنعت و معدن

راهنماى پرداخت ماليات مشاغل


راهنماى درخواست انواع ضمانت‌نامه‌ها



راهنماى درخواست پروانهٔ کسب براى واحدهاى صنفى


راهنماى درخواست تمديد کارت بازرگانى براى اشخاص حقوقى



راهنماى درخواست تمديد کارت بازرگانى براى اشخاص حقيقى



راهنماى درخواست شمارهٔ (کد) اقتصادى


راهنماى درخواست صدور کارت بازرگانى براى اشخاص حقوقى



راهنماى درخواست صدور کارت بازرگانى براى اشخاص حقيقى


راهنماى درخواست عضويت در مرکز ملى شماره‌گذارى کالا و خدمات ايران



راهنماى درخواست گواهى انجام معامله (مفاصاحساب مستغلات)


راهنماى درخواست مجوز ثبت سفارش کالا



ملاحظاتي در زمينه راه اندازي توليد بدون کارخانه

زمينه هاي راه اندازي کسب و کار به صورت توليد بدون کارخانه
کليه کسب و کارهاي توليدي که بخش ساخت (توليد) محصول را به طور کامل برون سپاري کنند به عنوان توليد کننده بدون کارخانه طبقه بندي مي شوند.
به اين ترتيب و در قالب اين تعريف توليد بدون کارخانه مي تواند توليد کليه محصولات و کالاها را در بر گيرد اما در عمل ميزان تفکيک پذيري زنجيره ارزش, وجود پتانسيل تحقيق و توسعه و طراحي-مهندسي محصول, نوع کالا از نظر ماده اوليه,واسطه اي و يا محصول نهايي, وجود تامين کنندگان خدمات ساخت و توليد, وضعيت بازار و رقابت , پتانسيل هاي برندسازي و يا پارامترهايي از اين قبيل بر انتخاب يک کالا و توليد آن به صورت بدون کارخانه تاثير گذار است.
از ديدگاه رقابت پذيري و امکان حضور در بازار رقابت با ساير توليد کنندگان, توليد بدون کارخانه بايد از يک و يا تلفيقي از ويژگي هاي زير برخوردار باشد.
با استفاده از فعاليت هاي تحقيق و توسعه و طراحي مهندسي محصول يا فرآيند و يا با خريد دانش فني و فناوري محصول يا فرآيند بتوان محصولي را با ويژگي هاي معيني که آن را از توليدات ساير رقبا متمايز سازد, طراحي و توليد نمود. طيف وسيعي از محصولات و لوازم الکترونيکي و الکتريکي از قبيل کامپيوتر و تجهيزات کامپيوتري , محصولات و لوازم صوتي, تصويري و ديجيتال و برخي ماشين آلات مثال هاي از اين نوع محصولات هستند.
-ارائه محصول با قيمت پايين تر در مقايسه با رقبا در بازار, محصولاتي که اصولا کاربر بوده و توليد آن نياز به نيروي کار فراوان دارد را, مي توان با برون سپاري توليد آن به پيمانکار خانگي و يا واقع در مناطق با سطح دستمزد پايين تر به صورت اقتصادي تري توليد کرد. اقلامي نظير کفش و پوشاک مثال هايي از اين نوع هستند. ساير عواملي که منتهي به توليد محصول با قيمت تمام شده رقاتبي و پايين تر در بازار هدف بشوند مانند توليد در نزديکي بازارهاي هدف که منجر به کاهش سهم هزينه حمل و نقل در قيمت قابل تحويل به مشتري خواهد شد, از عوامل تاثيرگذار در انتخاب محصول به منظور توليد بدون کارخانه آن خواهند بود.
-محصولات مصرفي نهايي که به کمک برندسازي يا با استفاده از برند شناخته شده موجود و بازارسازي بتوان موقعيتي را در بازار در مورد آنها کسب نمود و سهمي از بازار را در مورد آنها به دست آورد.
جدول شماره دو نمونه هايي از محصولاتي را که به صورت بدون کارخانه در خارج و يا داخل کشور توليد مي شوند را نشان مي دهد. همان گونه که ملاحظه مي شود اين محصولات از يک يا چند ويژگي از ويژگي هاي فوق برخوردار هستند.

 



نحوه ثبت شرکت سهام خاص



  
off
Login
Username

Password

Remember Me



Not a member yet?
Click here to register.

Forgotten your password?
Request a new one here.
_
Site language

Please select Your language



after selection site will reload automatically
_

Copyright © 2005
Designed by kms.co.ir