off
  
 Articles >مقالات محيط زيست >مقالات محيط زيست >

  
  
 جدا سازي و بررسي شاخص آلودگي ميكروبي آب بر اساس ورود انواع فاضلاب در تالاب انزلي Posted by elham on چهارشنبه 9 آذر 1390 - 11:51

خلاصه مقاله:

تالاب انزلي از جمله غني ترين تالابهاي داخلي مي باشد، كه تنوع اكولوژيك، تغييرات فصلي و غناي حيات وحش و آبزيان از تالاب، اكوسيستم منحصر به فرد و ويژه اي ساخته است كه آنرا در ليست تالابهاي با ارزش بين المللي قرار داده است . هدف از اين مطالعه، تعيين آلودگي مدفوعي آب تالاب، وجود كليفرمها در تالاب و رودخانه هاي ورودي و روگاها بوده است .
بررسي آلودگي طي يك دوره يكساله و نمونه برداري بطور فصلي و هر فصل يكبار انجام گرفت . آلودگي با روش توتال كانت و استاندارد تشخيصي كليفرمها MPN و كليد تشخيصي فاينگلد مورد بررسي قرار گرفت . ميزان آلودگي در تابستان بيشتر از بقيه اوقات سال بود . بدليل اينكه با افزايش درجه حرارت، محيط مناسبي جهت رشد باكتريها ايجاد مي گردد و غالباً هر چه درجه حرارت بالاتر رود ،اين فعاليت نيز بيشتر مي گردد و همچنين كاهش حجم آب در تابستان در افزايش آلودگي بي تاثير نبوده است . زمستان از كمترين ميزان آلودگي بر خوردار بوده كه كاهش دماي آب و هوا، به همراه بارندگي شديد و افزايش حجم آب از عوامل موثر كاهش ميزان آلودگي بوده است . بخش غربي تالاب كه بزرگترين بخش آن است از كمترين ميزان آلودگي بر خوردار بوده است . رودخانه پير بازار ( پسيخان ) و رودخانه هاي خروجي مانند شنبه بازار روگا و كانال موج شكن حجم بالايي از فاضلابهاي خانگي، كشاورزي و حيواني را در برداشته است .


كلمات كليدي:

تالاب، آلودگي، اشرشيا كلي، فاضلاب


[ لينک دايمي به اين صفحه: http://www.civilica.com/Paper-ICECRM03-ICECRM03_073.html ]


> Comments 0   -   Reads 444 Print
  
  
 Comments

No Comments have been Posted.
  
  
 Post Comment

Please Login to Post a Comment.
  
  
 Ratings

Rating is available to Members only.

Please login or register to vote.

No Ratings have been Posted.
  
off
Login
Username

Password

Remember Me



Not a member yet?
Click here to register.

Forgotten your password?
Request a new one here.
_
Site language

Please select Your language



after selection site will reload automatically
_

Copyright © 2005
Designed by kms.co.ir